11 Mart 2009 Çarşamba

Kısadan


Uzun bir ara vermek durumunda kaldım.. Benim yokluğumda blogu, güncellesin diye emanet ettiğim, -bir de kuzen olacak- Olvyum kişisi de tek postta kalınca blog güncellenmez oldu.. Tabii bu arada Avrupa'da, Türkiye Ligi'nde, Fenerbahçe'de bir sürü şey oldu.. Sinirlendiren, sevindiren, "oha" dedirten... Bu postla kendime göre özetimi geçeyim istedim..

*Sivasspor'dan başlayayım.. Fenerbahçe açısından bu sene en rahat olduğum maçlar, Sivasspor ile oynayacağımız maçlardı.. Rahat geçeceği konusunda kendimden emindim, fakat kendilerini bu kadar dağıtacaklarını beklemiyordum.. Zira Fenerbahçe ile oynadığı maçlardan sonra hem hem mental hem fiziksel açıdan dağılma sürecine girmiştir bence Sivasspor.. Anakaraspor karşısındaki aciz oyunları, Bülent Uygun'un ciddi psikolojik tedaviye ihtiyacı olduğunu gösteren hareketler filan.. Bu raddeden sonra Sivasspor'un toparlanabileceğini sanmıyorum, hatta bu hafta Ankaragücü deplasmanı düşüşü hızlandırabilir..

* Bülent Uygun demişken, kendisine karşı şu son bir haftaya kadar nötr kalabilmiştim.. Fakat canlı izlediğim Ankaraspor maçı "yazık adama" dedirtti bana.. Eğer rol yapmıyorsa gerçekten acınacak halde, zira son hakemle dalaşması ve yedek kulübesiyle arasındaki sorunu maç esnasında halletmeye kalkması filan normal bir insanın yapabileceği hareketler değil..


* Bir başka acıdığım adam Ersun Yanal.. Fakat bu durum, kendisinden çok sahip olduğu forvetlerden kaynaklanıyor.. Trabzonspor, Gökhan ve Umut'a rağmen hala ve ısrarla favorim.. Eğer bunların yerine son iki iç saha maçında atıyorum, mesela ligin ilk yarısında Kartalspor forvet hattını oluşturan İskender-Ümit ikilisi olsaydı, Trabzonspor şu anda 5 puan farkla liderdi..

* Bir yerde Gökdeniz'e, Alanzinho hakkındaki görüşleri sorulduğunda "Yazık olmuş.. Zenit'in Fatih için 2,5 milyon euro istediğini duymuştum.. Keşke onu alsalardı" dediğini okumuştum.. Eğer doğruysa hakikaten yazık olmuş, şampiyonluk ihtimalini en az yüzde yirmi öteleyen bir hatadır bu..


*Galatasaray, Bordeaux'yu eledi, Uefa'da yoluna devam yoluna devam ediyor.. Fakat ligde kredileri yok.. Trabzonspor, Beşiktaş veya Fenerbahçe maçında kaybedilecek puan veya puanlar şampiyonluk şansını sıfırlar.. Zaten camiada, ligden çok Uefa Kupası hedefi var..

*Galatasaray'ın Hamburg'u eleyeceğini düşünüyordum.. Taa ki Meira satılana kadar.. Tamam, inanılmaz bir performans göstermiyordu Meira ama Haldun
Üstünel'in de dediği gibi başka bir alternatifleri yok.. Semih Kaya, paf takım, genç yetenek, yeni Bülent Korkmaz, bunlar iyi güzel de, Semih'in oynayacak olmasının negatif yönlerini, Galatasaray'ın nispeten kötü takım savunmasıyla birlikte düşününce, tur ortada hatta yavaştan Hamburg'a doğru kaymış durumda..


*Beşiktaş camiasının, taraftarının, kadrosunun şampiyonluk inançları, motivasyonları filan, olması gerekenden biraz fazla gibi geliyor bana.. Yenilmesine rağmen Denizlispor karşısındaki Trabzonspor, Hacettepe karşısında kazanan Beşiktaş'tan daha bir şampiyon gibi oynuyor.. Hacettepe karşısında düştükleri haller, başka bir takım olsa normal karşılanabilir ama karşıdaki, en iyi oyuncusu Ümit Tütüncü olan bir takım olunca bu iyimserliği anlamak güçleşiyor..

*Alt sıralar Kocaelispor'un hareketlenmesiyle daha da karmaşık bir hal aldı.. Hacettepe, en umutsuz vaka.. Kocaeli'nin işi hala çok zor.. Ankaragücü ve Konya'nın düşeceğine pek inanmıyorum açıkcası.. Denizli devre arasında yaptığı transferlerle kendini biraz kurtardı, onlar da rahatladı.. Antalya veya İBB'nin üçüncü takımdan biri olacağını düşünüyorum.. Özellikle futbol camiasında belediye kulüplerine gitgide artan antipati ile İstanbul Büyükşehir Belediyespor sürpriz yapabilir..

*Şampiyonlar Ligi'nda ikinci tur eşleşmelerinin yarısı da sonuçlandı bu arada.. Bayern'in Sporting'e, Liverpool'un ise Real'e yaptıkları ayıptır.. Real Madrid forveti Higuain, Liverpool'un forvetinde Torres oynarken, Gerrard beş Madrid oyuncusuna bedelken favori Liverpool'du ama bu kadarı da fazla oldu..

*Böyleyken böyle..

*Fenerbahçe'ye ayrı post lazım..

1 yorum:

  1. hele sükür sonunda döndün demek....
    Fenerbahce postunu da cok uzatma gir hemen.

    YanıtlaSil